Tylko jedno słowo

Spokój -5 sposobów jak go odnaleźć

Kwiecień 27th, 2016

Zdolność do zachowania spokoju pod ciśnieniem jest ogromny predyktorem sukcesu. W tym artykule, opublikowany pierwotnie na LinkedIn Pulse, dostarczam 10 strategii, których możesz używać od dzisiaj, aby osiągnąć sukces.

Zdolność do zarządzania swoimi emocjami i zachowanie spokój pod ciśnieniem ma bezpośrednie przełożenie na twoją wydajność. W rzeczywistości, szczyty wydajności wynikające z podwyższonej aktywacji pochodzi z umiarkowanego poziomu stresu. Badania na University of California, Berkeley, ujawniają, że każdy z nas przeżywa umiarkowany poziom stresu. Ale najważniejsze jest aby utrzymać stres pod kontrolą. Badania, prowadzone przez doktora Elizabeth Kirby, okazało, że pojawienie się stresu kusi mózg się rozwijania nowych komórek odpowiedzialnych za poprawę pamięci. Efekt ten jest widoczny tylko pod wpływem stresu w sposób przerywany. Tak szybko, jak stres trwa po kilku chwilach do długotrwałego stanu, tłumi się zdolność mózgu do tworzenia nowych komórek.

  1. Poświęcenie czasu na zastanowienie się, za co jesteś wdzięczny. To także poprawia nastrój, ponieważ zmniejsza stres hormonu kortyzolu o 23 procent. Badania przeprowadzone na University of California, Davis odkryły, że ludzie, którzy pracowali codziennie aby pielęgnować postawę wdzięczności doświadczali poprawy nastrój, energię i fizyczne samopoczucie. Jest wielce prawdopodobne, że niższe poziomy kortyzolu odegrał ważną rolę w tym procesie.
  2. „Co jeśli?” Oświadczenia z rzucaniem palenia to ognisko stresu i niepokoju. Wiele rzeczy może pójść wówczas z milion różnych kierunków, a im więcej czasu spędzasz martwiąc się o możliwościach, tym mniej czasu będziesz spędzać koncentrując się na podjęcie działań, które będą cię uspokoić i utrzymać stres pod kontrolą. Spokojni ludzie wiedzą, że pytanie „Co jeśli? weźmie zacznie ich dręczyć szukać ukojenia należy o optymistycznym scenariuszu.
  3. Pozytywne myśli pomocne na stres. Pozwalają koncentrując twój mózg, przyciągają uwagę na coś, co jest całkowicie wolne od stresu. Trzeba mózgowi trochę pomóc, świadomie wybierając coś pozytywnego do myślenia. Każda pozytywna myśl pozwoli skupić twoją uwagę. Gdy sprawy idą dobrze, a nastrój jest dobry, to jest stosunkowo łatwe. Kiedy sprawy idą źle, a twój umysł jest zalany z negatywnych myśli, to może być wyzwaniem. W takich momentach, pomyśl o swoim dniu i zidentyfikować jedną pozytywną rzecz tak się stało, nie ważne jak małe. Jeśli nie można myśleć o czymś z bieżącego dnia, odzwierciedlają poprzedniego dnia lub nawet poprzedniego tygodnia. A może czekamy na ekscytujące wydarzenie, którym można skupić uwagę?
  4. Picie kofeiny powoduje wydzielanie adrenaliny. Adrenalina jest źródłem odpowiedzi „walki lub ucieczki”, mechanizm przetrwania, który zmusza cię do powstania i walki. Mechanizm walki pomija racjonalne myślenie na rzecz szybszego reagowania. To jest tak jak by miał cię gonić wielki niedźwiedź. Gdy kofeina podnosi mózg i ciało w tym stanie stresu, emocje są opanowane, ale zachowanie niekoniecznie racjonalne.
  5. Brak snu podnosi poziom hormonów stresu, nawet bez obecności stresora. Stresujące projekty często czujesz, jeśli nie masz czasu na sen, ale poświęcenie czasu, aby uzyskać przyzwoity sen jest często jedyną rzeczą, trzymającą cię i inne rzeczy pod kontrolą.

Comments are closed.

Powered by WordPress. Theme by Sash Lewis.